In Oostenrijk kunnen de 80.000 abonnees van Telesystem Tirol Kabelfernsehen binnenkort het net op met Chello. In België brengt Wolu-TV haar 20.000 klanten de diensten van de kabelinternetaanbieder. Het kabelnetwerk van Telesystem Tirol is al voor 80 procent klaar voor kabelinternet, bijna alle kabels zijn glasvezel en tweeweg. Vanaf 1 juli kunnen de Belgen en Oostenrijkers zich melden voor een Chello-abonnement. Er is hard gevochten om de contracten met de kabelbedrijven. @Home, bijvoorbeeld, is ook erg geïnteresseerd in de Belgische markt. "Wij zijn erg blij dat uiteindelijk voor ons is gekozen," zegt John Riordan, CEO van Chello en topman van UPC in een verklaring. Het is voor het eerst dat Chello haar diensten aanbiedt op een kabelnet dat niet gelieerd is aan United Pan-Europe Communications (UPC), het moederbedrijf van Chello. In Nederland is de breedbanddienst van Chello beschikbaar op het netwerk van Telekabel. Ook A2000 behoort voor een deel toe aan UPC. Gelijk met de aankondiging van de netwerkuitbreiding kondigt Chello aan dat Uli Neuert de Chello kar gaat trekken in Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland. Neuert komt van Bertelsmann New Media, waar hij managing director was. In Oostenrijk heeft Chello al een stevige voet aan de grond met een leidende rol in de kabelinternetmarkt. Duitsland en Zwitserland zijn grotendeels onontgonnen terrein voor het bedrijf. Neurt krijgt de taak die markten te veroveren en de volledige Duitstalige markt in kaart te brengen. Inmiddels is Chello actief in vijf Europese landen en heeft het bedrijf 35.449 abonnees. De kabelbedrijven van UPC bieden een groot potentieel met een totaal van 4,8 miljoen aansluitingen verspreidt over Europa en Israël, daarvan zijn er nu 500.000 klaar voor kabelinternet. Eind 1999 moeten zeker drie miljoen aansluitingen internetklaar zijn.