Het Deense Kiss Technology, dat in 1994 werd opgericht, levert dvd-spelers, videorecorders en plasma-tv's met netwerkfunctionaliteiten voor de Europese markt. De naam Kiss staat voor 'keep it simple solutions'.

"Nu steeds meer content wordt aangeleverd over het internet, en klanten zowel thuis als buitenshuis behoefte hebben aan digitaal vertier, zal het segment voor digitaal entertainment steeds verder groeien", zegt Charles Giancarlo, directeur van Cisco-Linksys.

Volgens marktonderzoeker In-Stat ligt er voor Linksys inderdaad een mooie toekomst in het verschiet. In 2004 werd wereldwijd 3,9 miljard dollar omgezet op de markt voor netwerk-entertainment. Naar verwachting groeit dit bedrag in 2009 naar 16,1 miljard dollar.

Linksys belooft de bestaande, Europese producten van Kiss te blijven verkopen en ondersteunen.

De overname wordt voor het einde van het eerste kwartaal in het nieuwe, fiscale jaar — dat eind oktober eindigt — afgerond. De 65 werknemers bij Kiss kunnen bij Linksys aan de slag.