In reactie op de prijsverhoging van bijna 6 procent voor Chello stelt gebruikersvereniging COAX deze `ongepast' te vinden gezien de problemen die er zijn met de internetdienst van UPC. Zo kampte een aantal Chello-gebieden de afgelopen dagen met ernstige DNS-problemen. Het grootste pijnpunt is volgens de belangenclub de service. Deze zou onlangs een dieptepunt hebben bereikt. Toch meent COAX dat de verhoging niet buitensporig of extreem is. "Daarnaast is in het verleden duidelijk aangetoond dat protesteren tegen prijsverhogingen geen zin heeft", aldus COAX. Een officieel protest blijft dan ook achterwege: "COAX zal geen energie steken in protesten die uiteindelijk weinig zullen bewerkstelligen." En: "De prijsverhoging zelf is niet leuk, maar er is niks aan te doen." COAX kiest ervoor `om de tanden te zetten in de punten die voor de Chello-klanten echt belangrijk zijn'. Het gaat hierbij om een goede service en een goede snelheid en kwaliteit. "De prijsverhoging is ergerlijk als UPC op deze punten tekort schiet, maar zou acceptabel zijn als dat niet zo was."