Opmerkelijk is dat de site in beginsel alleen maar positief was over Coca Cola. Inmiddels is de pagina veranderd in een discussieforum over de invloed van grote bedrijven op kleine creatievelingen. Vintagecocacola.com bood verzamelaars van allerlei Coca Cola-merchandise de mogelijkheid hun verzameling aan de hele wereld te laten zien. Positieve reclame dus. Maar toch bleek het bedrijf niet blij met de site en stuurde een brief naar de beheerder van de pagina, Randy Martin. "Ik ben helemaal geschokt", zegt hij tegen CNet. "Ik had nooit gedacht dat ze boos zouden worden om een site die alleen maar goede dingen over hun producten zegt." Martin benadrukt verder dat er via Vintagecocacola.com geen merchandise wordt uitgewisseld en dat niemand geld verdient met de fanpagina. Een woordvoerder van Coca Cola verklaarde tegenover CNet waarom het bedrijf zo star is. "Het is ons beleid om elke domeinnaam waar 'cocacola' in voorkomt, te benaderen. Zo beschermen wij ons handelsmerk." "We komen vaak fansites over Coca Cola tegen en daar hebben we helemaal geen moeite mee. Maar het probleem is niet zozeer de inhoud als wel het domein. Als mensen onze naam in de URL zien, denken ze dat wij verantwoordelijk zijn voor de inhoud van de site. Dat is niet zo." Het conflict tussen Coca Cola en Vintagecocacola.com staat niet op zich. Kortgeleden kwam speelgoedwinkel eToys nog in het nieuws door haar domeinstrijd met de Zwitserse kunstenaarsgroep etoy. De frisdrankfabrikant weet nog niet wat voor verdere stappen het gaat ondernemen.Eerdere relevante berichten: Zwitserse kunst.ch versus Amerikaans speelgoed.com (16 december 1999) Volkswagen bijt in het stof in dispuut om vw.net (01 december 1999) Rechter wijst KLM-Alitalia.com toe aan KLM (25 oktober 1999) Arbeidsmarkt.com doet afstand van Intermediair.net (17 augustus 1999) Porsche vecht om Porsche.net en .org (31 mei 1999)