De bedoeling van de dienst is om jongeren meer frisdrank te laten drinken. Het bedrijf zal de dienst in eerste instantie alleen introduceren in de Verenigde Staten en China. Gebruikers kunnen een profiel aanmaken, plaatjes posten en nieuwe mensen ontmoeten via de dienst.

"Coca-Cola moet toekomstige generaties consumenten werven", zegt Mark Greatrex van Coca-Cola. "De mobiele markt is dé manier om dit te bewerkstelligen."

De populaire sociale netwerksite Myspace wordt momenteel voornamelijk via de pc bekeken en niet via een mobiele telefoon vanwege de tot nu toe kleine schermen op de telefoons. Coca-Cola hoopt dergelijke barrières te overwinnen door de dienst af te stemmen op het gebruik van mobiele telefoons en door gratis content te bieden.

Zo gaat het bedrijf Sprite promoten door gratis muziek en videoclips aan te bieden aan gebruikers die een pincode invoeren die op de onderzijde van een fles fris Sprite staat. Het bedrijf sluit niet uit dat de dienst op den duur ook via internet wordt aangeboden.

Financiële details omtrent het project zijn niet vrijgegeven.