Evo staat voor `evolutie', aldus Compaq in een toelichting op de maandag gelanceerde nieuwe notebooks, workstations en thin client. Het computergebruik evolueert volgens het concern van de pc naar andere toepassingen.Tegelijkertijd met de nieuwe naam heeft Compaq de producten voor de zakelijke markt ook in een nieuw jasje gestoken. Zwart en zilver zijn de systemen nu, in plaats van het traditionele beige. De keuze voor zwart en zilver lijkt geïnspireerd door iPaq, de serie internettoepassingen van Compaq.De komende twaalf maanden zal Compaq stoppen met de bestaande merknamen. Dan blijven er drie merknamen over bij het bedrijf: Presario voor de thuisgebruikers, iPaq voor internettoepassingen en Evo voor de zakelijke gebruiker.Compaq lanceert in juni twee nieuwe notebooks. Het topmodel wordt voorzien van MultiPort, de technologie voor draadloos netwerken waar het bedrijf al enige tijd aan werkte. Compaq hoopt met MultiPort een antwoord te hebben op de draadloze technologie van concurrenten op de notebookmarkt als Apple en Dell.Compaq heeft voor MultiPort, dat werkt met USB, de antenne en de radio geïntegreerd. In eerste instantie komt er een versie op de markt die volgens de 802.11b-technologie werkt, later dit jaar moet een Bluetooth-versie het daglicht zien.Naast de twee notebooks komt Compaq nog met twee nieuwe werkstations, die voor oktober op de agende staan, en met een nieuwe thin client, de eerste van het bedrijf waarbij de seriële en parallelle poorten worden vervangen.Voor Compaq is de nieuwe productlijn van groot belang. Het bedrijf is zijn positie als marktleider met pc-verkopen kwijtgeraakt aan Dell en met Evo hoopt Compaq die koppositie weer te heroveren.