Het teruglopen van het aantal advertenties is voor Yahoo reden geweest om te besluiten andere inkomstenbronnen aan te boren. Met advertenties alleen kan een website het niet redden, meent het internetbedrijf. De consument zal moeten betalen voor diensten die Yahoo aanbiedt. Een van de eerste stappen die Yahoo genomen heeft om extra inkomsten aan te boren is het instellen van een heffing op de veilingsites. Afhankelijk van het aangeboden artikel moet een bedrag tussen de 20 dollarcent en 2,25 dollar betaald worden. In een interview met TheStandard.com zei Sue Decker, CFO van Yahoo, dat het internetbedrijf zijn strategie opnieuw bepaalt. "We zijn bezig met het ontwikkelen van extra service op bestaande consumentensites, net als bij Yahoo Finance", zegt Decker. Waarschijnlijk zal voor die extra service ook moeten worden betaald. Yahoo liep al geruime tijd met de plannen om bepaalde informatie op de site tegen betaling aan te bieden. "Wat dat betreft is het niet nieuws, alleen wisten we nog niet wanneer we het precies gingen invoeren. Nu is dus het moment." Behalve inkomsten uit advertenties op de website leveren ook andere activiteiten geld op. Op dit moment is Yahoo actief op de B2B-markt waarbij het op maat gemaakte software levert aan bedrijven als McDonald's en Reuters.

Eerdere relevante berichten:
Goede cijfers Yahoo, maar sombere toekomst (11 januari 2001)
Yahoo doet nazi-materiaal volledig in de ban (03 januari 2001)