De Wanadoo Internet Gebruikers Groep (WIGG) heeft inmiddels meer dan tienduizend klachten verzameld over de internetdienst van Casema. De Consumentenbond roept Wanadoo Cable abonnees op een kwart van de abonnementskosten niet te betalen. Volgens de bond heeft de consument - 'nu vaststaat dat Casema onvoldoende presteert en ook niet voldoende zal gaan presteren' - het wettelijke recht een deel van de betaling op te schorten. Daarnaast eist de bond dat Casema haar internetklanten geld teruggeeft. Een jaar geleden zegde het kabelbedrijf na druk van de Consumentenbond toe binnen afzienbare tijd voor verbetering van haar internetdienst te zullen zorgen. De beloofde verbetering is volgens de Consumentenbond uitgebleven. "Uit recente metingen blijkt dat de snelheid bij Casema nog steeds lager ligt dan bij internet via een analoge telefoonlijn", aldus de Consumentenbond in een persbericht. Dat er ook geen verbetering zal komen leert de Consumentenbond uit mailtjes van helpdeskmedewerkers en uitlatingen van een Casema-technicus in de Haagsche Courant. Volgens deze personeelsleden is de techniek die Casema gebruikt niet geschikt voor veel gebruikers, waardoor de snelheid te wensen overlaat. De Consumentenbond overweegt juridische stappen tegen Casema om goede dienstverlening of terugbetaling van abonnementsgelden af te dwingen. Het kabelbedrijf wordt opgeroepen binnen een week met een 'redelijk voorstel' te komen. "Met beloftes tot verbetering neemt de Consumentenbond geen genoegen meer", aldus de bond. Bij Casema was niemand beschikbaar voor commentaar.Eerdere relevante berichten: Zware mailbom dupeert kabelinternetters Wanadoo (25 januari 2000) Wanadoo Cable-gebruikers zien doorbraak bij Casema (07 december 1999)