Het Web Trader-keurmerk werd in november 1999 geïntroduceerd. Alhoewel diverse Web Trader-winkels hierna negatief in het nieuws kwamen en ook de Consumentenbond zelf de nodig kritiek te verduren kreeg, is nu pas het eerste keurmerk door de bond afgenomen. De 'gelukkige' is de ansichtkaartensite Keekaboo. Eind oktober kwam de webwinkel in het nieuws toen WebWereld over het privacy- en spambeleid van Keekaboo berichtte. Enkele dagen hierna constateerde ook de Consumentenbond 'dat Keekaboo persoonsgegevens aan derden doorspeelde'. In de Web Trader-code wordt dit uitdrukkelijk verboden. De webwinkel kreeg hierop een week de tijd om intern onderzoek te verrichten en het probleem op te lossen, en dit aan de bond te melden. Dit is echter niet gebeurd. De Consumentenbond heeft daarom besloten het keurmerk van de winkel af te nemen. Ook mag Keekaboo gedurende een jaar geen nieuwe aanvraag doen. Dit was echter niet het enige waar de bond over is gevallen. "Behalve het verstrekken van persoonsgegevens aan derden, leverde de site van Keekaboo te weinig informatie over leveringstermijnen van de producten. Verder is de identiteit van het bedrijf niet te achterhalen via de site en gebruikt Keekaboo een opt-out systeem voor het ontvangen van reclame mail: consumenten moeten het aangeven als zij geen reclame wensen te ontvangen", aldus de bond. Joost van Straaten – COO van Keekaboo – is ongelukkig met de gang van zaken. "Keekaboo was door omstandigheden inderdaad te laat met de resultaten van het intern onderzoek, maar het steekt me dat er al vrijdagochtend een fax van de bond klaarlag terwijl we de hele dag de tijd zouden hebben", aldus Van Straaten. Het intern onderzoek is inmiddels afgerond en wordt maandagmiddag door het management besproken. Hierna zal Keekaboo naar de Consumentenbond toestappen om alsnog tekst en uitleg te geven: "Het is voor ons belangrijk dat er duidelijkheid komt", zo benadrukt Van Straaten.