Klachten van consumenten over de reclamecampagne van Het Net zouden aanleiding zijn geweest voor de bond om aan de bel te trekken. Het gaat om de uiting '20 procent korting op internettikken' waarmee Het Net goede sier maakt. "Wie de advertentie van deze provider leest, krijgt de indruk dat hij 20 procent goedkoper uit is als hij via Het Net internet. Dat is niet waar. Als je de kleine lettertjes van de campagne heel goed leest, blijkt dat 20 procent korting op je internettikken niet hetzelfde is als 20 procent goedkoper internetten", zo stelt de Consumentenbond. Zo geldt de korting niet voor het starttarief, kan een 06760-nummer niet als voordeelnummer worden ingesteld en is de vergelijking alleen gebaseerd op internetten tegen KPN-tarieven zonder voordeel. Vorige maand kwam WebWereld al tot dezelfde conclusie. Het Net paste een bannercampagne daarop aan. Waar de provider in eerste instantie beweerde dat het met de nieuwe 06760-inbelnummers 20 procent goedkoper internetten zou zijn, wordt nu nog slechts gesteld dat er 20 procent korting op de tikken wordt gegeven. Voor de Consumentenbond is deze aanpassing niet voldoende: de campagne blijft volgens de bond `misleidend'.