Wanneer je kwaliteit biedt in de live spellen en een goede service hebt is dat uiteraard altijd goed, mensen zullen erover vertellen en daardoor komen er weer meer gokkers op het live casino. Maar soms willen live casino's ook in één klap in de picture komen, het gesprek van de dag worden, en het internetverkeer zo snel mogelijk richting hun site sturen. Wat kun je dan doen? Zorgen dat je iets biedt wat niemand anders heeft, het liefst iets wat zorgt voor controversie: want dan gebeurt de rest vanzelf. Denk bijvoorbeeld aan pornomodellen, naakte croupiers, nieuwsberichten op Facebook over jackpots en verbannen televisie reclames: in dit artikel lees je over de meest ludieke acties van live casino's om klanten te trekken in de afgelopen jaren.

De naakte croupiers en pornomodellen van het Live casino van Pornhub

Dit is de meest opvallende uit het afgelopen jaar: onze vrienden van de grote fapfilmleverancier Pornhub besloten om een eigen live casino te openen. Geen slechte zet, want ze hebben natuurlijk al een deel van het dagelijkse internetverkeer van praktisch iedere man op aarde op hun site. Je zou denken dat ze daar wel genoeg mee in beeld zouden komen bij het openen van een live casino. Maar nee, geheel in stijl besloot Pornhub om nog een stapje verder te gaan: hun croupiers zouden naakt in het live casino de roulettewielen draaiende houden. Geweldig! Porno en Poker zijn nu niet langer twee gescheiden begrippen! Maar om nog wat extra peper in het eten te gooien laat Pornhub zo nu en dan een daadwerkelijke beroemde pornoster overvliegen naar hun live studio's. Dani Daniels, Abigail Mac en Monique Alexander zijn al eens langsgekomen om de harde penis voor een middag te vervangen door het roulettewiel, tot grote vreugde van hun bezoekers. De autoriteiten zijn er echter minder enthousiast over, en twijfelen momenteel over de legale status van naakte live croupiers. Een kans op een verbod is nog altijd mogelijk. Maar Pornhub maakt zich geen zorgen: seks verkoopt, en blijft altijd een goede manier om meer bezoekers te trekken (pun intented).

Dit gaat te ver! De zwarte humor in de tv-reclame van TigerGaming

Een goede reclame kan zorgen voor veel nieuwe bezoekers, en met reclame op tv kun je alle kanten op. Vaak is de regel: hoe irritanter het reclamespotje, hoe meer mensen het spotje onthouden. Maar je kan het ook over een andere boeg gooien als je wilt dat mensen over je praten, en dat is door een reclamespotje te filmen die balanceert op de dunne lijn van te schokkend en grappig. Om mensen warm te maken voor Tigergaming en zijn Live casino is dit precies de richting die werd gekozen. In het filmpje zie je vier mensen intens jankend rondom het bed van een oude man zitten, je voelt het al aankomen, de man heeft niet lang meer te leven. De dokter meldt het wanhopige gezelschap dat de kans 'drie op één' is dat de geliefde man het overleeft. Vervolgens besluit het hele net nog huilende groepje om er maar een wedje over af te sluiten. Een seconde later overlijdt de man, en wat denk je? Dat houdt ook in dat de achtergeblevene hun weddenschap hebben gewonnen! Dolblij schreeuwen ze 'we won!', waarna de tekst: you lose some, you win some en de naam van het live casino in beeld komt. De lokale tv-waakhond was hier niet erg over te spreken en besloot de advertentie te verbieden. Je kan als live casino natuurlijk moreel te ver gaan, maar als het gaat om het lokken van nieuwe klanten gaat er niets te ver.

De vreemde veilingen van het live casino GoldenPalace

Je kan als advertentie strategie natuurlijk ook gewoon zeggen: ''fuck waar we voor staan, we gaan nu allerlei idiote dingen verzinnen waardoor onze naam in ieder geval niet vergeten wordt!''. In de hoop dat mensen vervolgens erachter komen dat je eigenlijk een live casino runt en bij je gaan spelen. En dergelijke strategieën werken ook nog, want de ogen van alle media waren zeker op GoldenPalace gericht toen ze besloten om een nier te kopen en te veilen voor liefdadigheid. Ja, je leest het goed. Golden Palace kocht een nier van een zekere William Shatner voor 25,000 euro en veilde deze vervolgens. Eigenlijk kochten ze dus met dat geld een heleboel media aandacht, want allerlei verschillende Amerikaanse media berichtten over de ludieke actie, zoals CNN, FOX en ABC news. Maar ze hebben nog een andere vreemde actie op hun naam staan: het kopen van een deels opgegeten tosti voor 28.000 euro. Hoe kan een tosti nu zo speciaal zijn dat je er 28.000 pietermannen voor neerlegt? Nou, deze tosti had bijzonder veel weg van de heilige maagd Maria! In de nasleep van deze opvallende koop organiseerde GoldenPalace nog een eetwedstrijd waar je zoveel mogelijk tosti's moest eten, en drukten ze shirts met de aangevreten tosti erop. Wat maakt het verder ook uit dat je een live casino bent. Hoe gekker, hoe beter.

Controversiële nieuwsberichten over jackpot winnaars

Deze vorm van advertentie is zowel slim als controversieel, en misschien heb je het zelf voorbij zien komen als je de afgelopen maanden actief bent geweest op facebook. Winnaars van een jackpot bij bepaalde live casino's halen het nieuws, maar niet zozeer vanwege het bedrag, maar vanwege een achterliggend spraakmakend verhaal. Zo hebben wij al verschillende keren voorbij zien komen dat een meisje het uitmaakt met haar vriend, haar vriend vervolgens de jackpot pakt, en het meisje haar vriendje plotseling terug wilt. 'Ex wilt terug bij vriend na winnen jackpot' zijn koppen die natuurlijk veel kliks genereren. Golddigger! Wordt er dan vanuit alle kanten geroepen. Vervolgens wordt er in een dergelijk artikel beschreven hoeveel geld de goede man heeft gewonnen en hoe blij hij natuurlijk is. Maar, en hier komt de clue, er is nog steeds een progressieve jackpot nu bij hetzelfde live casino als eerder beschreven gaande! Dus als je wilt kun je net zo rijk worden als deze knul! Hee, dat is vreemd, een nieuwsartikel dat een live casino promoot. Al snel begin je te begrijpen dat het nieuwsartikel waarschijnlijk een nepartikel is en dat het controversiële verhaal verzonnen is als clickbait. Een fictief meisje is in het leven geroepen om als afkraak materiaal te gebruiken en zo mensen op slinks wijze door te laten klikken naar het betreffende live casino. Smaakvolle advertentie? Nee. Succesvol? Ja.

Is controversie altijd goed?

Zoals je hebt kunnen lezen zorgt controversie altijd voor media aandacht. Media aandacht zorgt voor aandacht bij het grote publiek, wat op zijn beurt weer meer mensen naar een live casino kan brengen. In die zin valt er weinig te verliezen. Maar, ironisch genoeg, controversie blijft ook het wagen van een gokje. Als je een klein live casino bent met weinig klanten kan je ook weinig verliezen, en kun je door media aandacht flink groeien. Maar stel je bent een gevestigde orde in de live casino wereld, dan zou je juist ook door jezelf in de controversie te gooien gokkers kunnen verliezen, omdat ze geen geld meer aan je rare ideeën willen uitgeven of zich moreel niet met je willen associëren. Hoe dan ook is het opmerkelijk om te zien op wat voor uiteenlopende manieren live casino's zichzelf in het beeld forceren, of het nou gaat om een overleden familielid of een goed stel tieten; de echte casinoliefhebber durft wel een gokje te wagen en door te klikken.

Meer weten? Ga naar Mrlive.nl.