De site Kieskeurig Mobiel is sinds gisteren in de lucht, meldt Emerce. Het biedt een Spartaanse versie van de originele online prijsvergelijker, met een voor de mobiel kenmerkende hiërarchische navigatiestructuur, in dit geval op productsoort, productgroep, merk en type. Gebruikers kunnen daardoor met een minimaal aantal kliks het juiste product vinden. Desgewenst kan natuurlijk ook worden gezocht op zoektermen.

Gebruikers kunnen de beoordeling en de uiteenlopende prijzen van een product raadplegen, maar bijvoorbeeld geen uitgebreide reviews. In welke winkels een bepaald product te koop is krijgt men overigens pas te weten per e-mail.

Het is de bedoeling dat over een jaar de mobiele variant van Kieskeurig 100.000 bezoekers per maand trekt, zegt Erik Rovers van Ilse Media, eigenaar van Kieskeurig. Een en ander hangt af of Ilse de mobiele operators zo ver krijgt om de website prominent in hun eigen web- en WAP-diensten op te nemen.

Onlangs onthulde overigens ook webwinkelreus Amazon een dienst die het mogelijk maakt per sms producten en prijzen te checken en eventueel te kopen.