Klaas Lameijer, CEO van Symbaloo vertelde Nu.nl in een interview over de plannen.

Delicious (vroeger geschreven als Del.icio.us) is een sociale bookmarkting site, vergelijkbaar met Digg of NUjij. Gebruikers posten zelf links naar interessante pagina’s waar andere gebruiker op stemmen en commentaar op geven. De meest interessante links worden op de voorpagina geplaatst.

10 tot 15 miljoen dollar

Yahoo kocht Delicious voor naar schatting 10 tot 15 miljoen dollar tijdens de Web2.0 hype in 2005. Afgelopen december lekten plannen uit om de dienst af te stoten, samen met zoekmachine Altavista en andere producten die financieel niet goed presteren of niet in de strategie passen.

Symbaloo is een Web2.0 startpagina waarbij de gebruiker zelf de links in de lijst beheert en deze gepresenteerd worden in een grid. Lameijer hoopt dat de presentatie van Symbaloo ook bruikbaar is voor Delicious. Volgens de CEO moet Yahoo nog terugkomen op zijn verzoek om een mogelijke overname te bespreken.