Hewlett-Packard domineert momenteel de printermarkt. Dell hoopt met zijn intrede in dit segment deze `monopoliepositie' te doorbreken. Dell wil zijn (agressieve) prijsstrategie nu ook in de printermarkt te gelde maken. Dells `all in one' (printer, scanner en kopieerapparaat) kost bijvoorbeeld 139 dollar. "Het bedrijf heeft misschien niet de meest innovatieve technologieën om aan de eisen van gebruikers te voldoen, maar we verwachten dat Dell binnen afzienbare tijd een speler van formaat wordt", aldus Peter Kastner, analist bij Aberdeen.

Inktpartronen

Dells nieuwe printers zijn voorzien van DIMS, wat staat voor Dell Ink Management System. Dit systeem houdt de inktvoorraad bij en waarschuwt wanneer het patroon bijna leeg is. Een geïntegreerd online bestelsysteem kan, indien gewenst, direct verbinding maken met Dells website om een nieuw inktpatroon te bestellen. Het systeem kan eventueel de bestelgegevens onthouden, zodat de bestelling een volgende keer geheel automatisch kan gebeuren. Dell speelt hiermee handig in op de 'melkkoe' van de printers, de inktpatronen. Door deze via een automatisch bestelsysteem te verkopen, hoopt Dell dat gebruikers niet zullen overstappen op imitatievullingen. Overigens heeft Dell qua vorm voor een nieuw model inktpatroon gekozen, om imitatie te bemoeilijken. De nieuwe printers, A940, S2500 en S2500n, zijn vanaf september ook in Nederland verkrijgbaar. Of DIMS ook in Nederland zal werken, is nog niet bekend. Update, 17:00 uur: Informatie over de inktpatronen toegevoegd.