Dell is in 2002 gestart met de levering van de merkloze pc's, ook wel white boxes genoemd, aan de tussenhandel. Dit zijn computers uit de fabrieken van Dell, maar zonder het bekende logo, die door lokale resellers onder eigen naam kunnen worden aangeboden. Het concept blijkt echter niet succesvol. Dell staat bekend om zijn directe relatie met de klant waardoor er geen ruimte is voor de tussenhandel. Dit houdt de prijzen relatief laag en heeft er mede voor gezorgd dat de computerfabrikant de afgelopen jaren winst in de boeken heeft kunnen bijschrijven. Het midden- en kleinbedrijf geeft vaak echter de voorkeur aan een lokale computerwinkel om de pc's de kopen, configureren en onderhouden. Dell heeft daarom zijn Solution Provider Direct-programma in het leven geroepen om resellers aan zich te binden die dergelijke klanten kunnen bedienen. Speciaal voor deze resellers had Dell de white boxes geïntroduceerd. In de praktijk blijkt het mkb echter de voorkeur te geven aan Dell-producten mét logo. De fabrikant heeft daarom besloten de levering van merkloze pc's te staken. Helemaal afscheid nemen van de tussenhandel doet Dell evenwel nog niet. Het SPD-programma blijft nog gewoon bestaan, aldus een woordvoerster van Dell.