"Dell heeft slechte lcd-schermen geleverd in 2005, die klanten veel problemen bezorgen. Het is tijd dat de situatie onder de aandacht wordt gebracht", zo staat op de website Dellverticalline.com. Als een ondeugdelijk beeldscherm niet wordt vervangen kan er een permanente verticale lijn van 1 pixel ontstaan, zo staat op de site.

In april reageerde Dell voor het eerst op de situatie en bood aan om een aantal 17-inch schermen van de Inspiron 9200-, Inspiron 9300- en XPS Gen 2-notebooks te vervangen die waren verkocht tussen november 2004 en oktober 2006.

Dinsdag heeft Dell hier nog zes modellen aan toegevoegd, waaronder de Inpsiron 6000, Inspiron 8600, Latitude D800, Latitude D810 en Precision Mobile Workstation M60 en M70. Het gaat hier om notebooks die zijn verkocht tussen december 2004 en december 2006. "Sommige van deze modellen hebben een component die mogelijk niet goed werkt waardoor de verticale lijn kan ontstaan", schrijft Lionel Menchaca, de digitale media manager van Dell, op het Dell-blog.

Indien klanten zelf een vervangend beeldscherm hebben geregeld, zal Dell de kosten daarvoor vergoeden.