Ondanks het feit dat er de afgelopen twee jaar voor 100 miljoen dollar werd geïnvesteerd in CarOrder, houdt de online autodealer er voorlopig mee op. Van de 140 werknemers moeten er 100 uit zien naar een nieuwe baan. Wie de site nu bezoekt, ziet nog slechts een trieste mededeling dat er geen nieuwe bestellingen meer worden aangenomen. Volgens analisten heeft CarOrder – een dochteronderneming van softwarebedrijf Triology – zich verkeken op de macht van de traditionele autodealers. Deze zouden onder druk van machtige autofabrikanten als General Motors en Ford geen zaken willen doen met CarOrder. CarOrder dacht goedkoop auto's te kunnen leveren door haar lage overheadkosten. Het bleek echter lastig aan auto's te komen omdat het rechtstreeks bestellen bij bijvoorbeeld Ford ook niet ging. Ook het aankopen van een officiële dealer lukte niet. General Motors lanceerde onlangs zelf plannen om samen met dealers een online verkooppunt in te richten. Een partij als CarOrder kunnen ze daarbij moeilijk gebruiken. Het is nog niet helemaal voorbij voor CarOrder, dat zal blijven proberen een bestaande dealer te kopen. Het bedrijf zal zich dan niet meer alleen richten op directe handel via internet. Moederbedrijf Triology ziet zich in ieder geval verlost van een probleem. Het softwarebedrijf onderhoudt namelijk sinds begin dit jaar nauwe banden met Ford. CarOrder werd in januari 1999 opgericht.