Dat stelt Hans Brugeman, algemeen directeur van de Nijmeegse provider. De bond waarschuwt op zijn site voor de praktijken van Fotovlucht.nl. Het bedrijf zou een `digitale zakkenroller' zijn door onwetende internetters met torenhoge kosten op te zadelen als gevolg van misbruik met 0900-nummers. Onzin, zegt een woedende Brugeman. "Dit klopt niet, ze hebben er maar wat uitgeflapt zonder naar ons te luisteren." De directeur geeft toe dat er in het verleden problemen zijn geweest met de inbelsoftware, waardoor sommige klanten voor honderden euro's het schip in gingen. Iedere gedupeerde wordt door Internet Hosting Service (ISC) volledig gecompenseerd, stelt Brugeman. "Inclusief een bloemetje en excuses. Meer kunnen we niet doen." Op de site van Fotovlucht staat hierover inmiddels een mededeling. Door een fout in de software – die inmiddels zou zijn hersteld – zou er in sommige gevallen (1 op de 10.000 volgens Brugeman) iets mis gaan. In die gevallen werd namelijk de dure 0900-verbinding bij elke nieuwe internetsessie opnieuw gebruikt zonder dat de internetter dat door had. "Windows gebruikt dan de laatst geïnstalleerde verbinding", zo zegt Brugeman. Brugeman voelt zich door de actie van de bond ernstig gedupeerd. "Wij steken veel geld in een goed product en in advertenties en dan krijg je zoiets." De inbelsoftware van ISC heeft wordt door ongeveer 250 Nederlandse bedrijven afgenomen. Hiermee is het mogelijk om geld te vragen voor informatie op sites.