De overname vond al drie maanden geleden plaats, maar is pas donderdag – via een artikel op Emerce – naar buiten gekomen. "We treden nooit erg naar buiten", aldus Edwin Basten van Netdirect. Financiële details van de overname maakt Netdirect niet bekend. Volgens Basten past de overname van Kranten.com 'goed in de strategie' van Netdirect. "We zijn al enkele jaren bezig met e-mailmarketing, onder meer via Bladen.nl en Kiosk.nl. Kranten.com vormt daar een goede aanvulling op. Bovendien is Kranten.com een winstgevend bedrijf. Dat zie je niet vaak op internet." Netdirect en Kranten.com werkten al langer samen. Netdirect levert al jaren advertenties voor de site en nieuwsbrief van Kranten.com. Netdirect is bekend geworden door het plaatsen van banners op basis van 'no cure, no pay'. Aanvankelijk maakten vooral kranten en tijdschriften gebruik van de diensten van Netdirect bij het aan de man (m/v) brengen van (proef)abonnementen. Deze vorm van adverteren is inmiddels ook erg populair onder financiële dienstverleners. Onlangs heeft Netdirect ook een campagne voor de veilingsite Speurders gedaan. Speurders betaalde Netdirect op basis van het aantal keer dat de advertentie werd aangeklikt.