Disney zal voor het in de lucht houden van Go.com samenwerken met de zoekmachine GoTo.com. Dat meldt The Wall Street Journal. De samenwerking is opmerkelijk, omdat Disney en GoTo.com eerder tegenover elkaar in de rechtszaal stonden. GoTo.com verweet Disney inbreuk te maken op het auteursrecht van GoTo.com. Beide sites hadden een logo met een stoplicht. In mei vorig jaar kwamen Disney en GoTo.com een schikking overeen: Disney betaalde GoTo.com 21,5 miljoen dollar en zag af van het nog langer gebruiken van het stoplichtlogo. De inhoud van het vernieuwde Go.com zal automatisch gegenereerd worden. Op de pagina zullen headlines verschijnen van andere Disney-sites, zoals ABCNews.com, ESPN.com en Disney.com. De zoekresultaten zullen in samenwerking met GoTo.com gepresenteerd worden. De vergaande automatisering van het onderhoud van de site betekent dat Disney met weinig personeel toe kan. En dat komt goed uit, want twee maanden geleden maakte het mediaconcern al bekend 400 werknemers van zijn internetafdeling te ontslaan. De internettak van Disney heeft, net als andere internetbedrijven, te lijden onder de afnemende belangstelling van adverteerders om banners in te kopen.

Eerdere relevante berichten:
Walt Disney overweegt sluiting portal Go.com (29 januari 2001)