Disney zegt zelf met de herpositionering van Go.com terug te vallen op de oorspronkelijke krachten van het concern. Maar volgens The Wall Street Journal betekent de strategische wijziging dat Disney is geconfronteerd met de harde realiteit van internet. Het bedrijf was gewoon te laat en kon de concurrentie niet meer inhalen. Go.com, voor 72 procent in handen van Disney, werd in januari 1999 gelanceerd. De site bundelde alle afzonderlijke Disney-sites en moest een geduchte concurrent worden van Yahoo, MSN en AOL.com. Ondanks een grootscheepse marketingcampagne steeg het aantal bezoekers van Go.com nauwelijks. Eind vorig jaar gaf Disney voormalig ESPN-topman Steve Bornstein de verantwoordelijkheid over Go.com. Volgens Disney-topman Michael Eisner kwam Bornstein snel tot de conclusie dat het zinloos was om de huidige versie van Go.com te blijven promoten. Bornstein ziet meer in een site die optimaal gebruik maakt van Disney's sterkste kanten: vermaak en vrijetijdsbesteding. Analisten zijn blij met de ommezwaai van Disney. "Dit was precies waar we op zaten te wachten", zei David Card van Jupiter Communications tegen persbureau AP. "Het was onvermijdelijk", aldus Charlene Li van Forrester tegen The Wall Street Journal. Naast de focus moet Go.com ook haar logo wijzigen. Een rechter heeft bepaald dat het Go.com-logo teveel lijkt op het beeldmerk van GoTo.com.Eerdere relevante berichten: Disney mag logo voorlopig blijven gebruiken (22 november 1999) Donald Duck wordt wellicht ISP (09 juni 1999)