Keekaboo.com richtte zich naar eigen zeggen op de internetgebruiker die via de site een kaart wilde versturen en op bedrijven die de kaarten als reclame- en marketingmiddel wilden inzetten. Maar volgens oprichter en directeur Patrick van Zandvoort `was de consument niet bereid om te betalen voor de kaarten'. De klanten konden kiezen uit gratis of betaalde ansichtkaarten. Doordat mensen vooral de gratis kaarten verstuurden, kwam er echter te weinig geld binnen. Een jaar terug begon Keekaboo ook een massamailingdienst voor de zakelijke markt. `Daarmee werden goede resultaten bereikt, maar was toch de opdrachtenstroom te klein', aldus de directeur. Residex, een dochter van het financiële concern Achmea, verloor 2,7 miljoen euro aan Keekaboo. Het bezat 55 procent van Keekaboo, de rest was eigendom van Van Zandvoort. Van Zandvoort en zijn drie medewerkers staan nu op straat. Op het hoogtepunt van zijn bestaan telde de kaartensite nog 25 werknemers. Volgens Jolanda Aalbers, senior investment manager van Residex, is op een gegeven moment besloten om de geldkraan dicht te draaien omdat de omzet tegen viel. "Het idee van de site is goed, maar niet als een alleenstaand product. Ik denk dat het concept kans van slagen heeft als het onderdeel vormt van een groter geheel. We zagen dat er wel vraag naar de producten was", zegt Aalbers. Eind 2000 had Keekaboo de treurige primeur om als eerste het – inmiddels ook al verdwenen - WebTraderlogo van de Consumentenbond te verliezen. De kaartendienst had zijn klantenbestand laten gebruiken door een spammend mediabureau. Voor Van Zandvoort is het boek nog niet helemaal dicht. Hij gaat snel in gesprek met de curator en overweegt een doorstart. "Ik geloof in de ansichtkaart, het is een krachtig communicatiemiddel", zegt een teleurgestelde directeur. Update, 11:51 uur:Woensdagochtend is een reactie van Residex toegevoegd.