'Sense and simplicity' is sinds deze week de nieuwe slogan van Philips. Het elektronicaconcern heeft deze .com-domeinnaam al begin juni geregistreerd, zo blijkt uit de whois-gegevens.

Op de dag dat de nieuwe slogan bekendgemaakt werd, heeft ene Michel van der Lingen het domein Senseandsimplicity.nl geregistreerd. Dit is echter voor Philips geen probleem, zo laat een woordvoerster desgevraagd weten.

"We communiceren via ons .com-adres. En we gaan niet iedereen met een landenextensie waarin de naam Philips voorkomt achterna."

Wel houden de juridische specialisten van Philips een oogje in het zeil. "We houden in de gaten wat er op zulke sites gebeurt. Maar we zijn nu niet van plan actie te ondernemen tegen degene die de .nl-domeinnaam bezit."

Van der Lingen verklaart tegenover WebWereld dat hij de domeinnaam heeft geregistreerd om te laten zien 'dat Philips de plank behoorlijk mis'. "Deze domeinnaam is door mij geregistreerd om duidelijk te maken dat zo'n groot concern als Philips heeft verzaakt om de domeinnaam met de .nl-extensie te registreren."

"Men heeft een budget van vele miljoenen om een dergelijke slogan te promoten en men zorgt er niet voor dat een dergelijke domeinnaam wordt veilig gesteld, notabene een Nederlands bedrijf", aldus Van der Lingen.

Hij is overigens wel bereid om de domeinnaam aan Philips over te dragen, als het bedrijf daarin geïnteresseerd is.

<i><b><FONT COLOR="#CC0033">Update</FONT>, maandag 13:55 uur:</b> Reactie van Michel van der Lingen toegevoegd.</i>