Tot vorige week was MaxFoodMarket nog in gesprek met een mogelijke investeerder, zo zegt Groot tegenover WebWereld. Uiteindelijk durfde ook deze investeerder het risico niet aan om Max weer op de rails te zetten. Hiermee verdween de laatste kans. Groot heeft de hoop nu opgegeven. Met pijn in het hart, dat wel. "Ik ben van nog steeds van mening dat het concept deugde." In korte tijd groeide Max van nul orders per week naar 4600 orders. Groot is ervan overtuigd dat dit groeitempo zich had kunnen doorzetten, waarmee de websuper er na de zomer geen geld meer op hoefde toe te leggen. De investeerders hadden deze overtuiging echter niet. "Doodzonde", vindt Groot. "Als het zo niet lukt, hoe kan het dan wel?", zo vraagt de directeur zich vertwijfeld af. Wie denkt dat Groot nu de buik vol heeft van e-commerce en internet, komt bedrogen uit. "Ik heb een hoop geleerd." Groot gaat zich als consultant bezighouden met het medium, vooral in het buitenland. MaxFoodMarket kondigde in december vorig jaar al aan dat het bedrijf zou stoppen. De Nederlandse internetwereld reageerde hier toen geschokt op.