Dit heeft de uitgever van het blad – Standard Media International – donderdag bekendgemaakt. De site van het weekblad blijft nog even operationeel totdat een koper voor het blad is gevonden. Dit wordt echter weinig waarschijnlijk geacht. Voor het merendeel van de 180 personeelsleden betekent dit zo goed als zeker dat ze op zoek moeten naar een andere baan. Slechts een klein team blijft betrokken bij het operationeel houden van de site. Het is erg snel met The Industry Standard gegaan, zowel de opkomst als de neergang. Het gewaardeerde blad werd in de lente van 1998 gelanceerd, temidden van de ICT- en dotcom-rage van dat moment. Hierna groeide het in razend tempo, niet alleen wat betreft oplage, maar ook wat betreft het aantal advertentiepagina's. In de eerste drie jaar kon het niet op. The Industry Standard werd deel van de Nieuwe Economie waarover het schreef. De internetrevolutie was aan de Amerikaanse westkust gaande en The Standard kon niet genegeerd worden. Beroemd waren de extravagante vrijdagborrels die bovenop het dak van het pand van het weekblad werden georganiseerd, geheel in de stijl van de hippe internetbedrijven. De borrels werden bezocht door iedereen die wat voorstelde in dit wereldje. In 1999 werd zelfs bijna anderhalf miljoen dollar uitgegeven aan een feestje in Barcelona. Maar met het ineenstorten van de Nieuwe Economie is ook The Industry Standard mee gezonken. Ooit had het blad 300 pagina's, de laatste uitgaven telden er nog slechts 90. Het blad is naar eigen zeggen zwaar getroffen door de wereldwijde dip in de advertentiemarkt. Vooral ICT-georiënteerde publicaties zouden hier last van hebben. De advertentie-inkomsten daalden dan ook dramatisch, met 75 procent in de eerste helft van dit jaar. Standard Media International zal naar verwachting snel uitstel van betaling aanvragen. Uitgever IDG heeft een aandeel van 80 procent in Standard Media.