DSB Bank heeft een storing in zijn betalingssystemen woensdag rond 17:00 uur verholpen.

Betere informatie

Onder klanten bestond veel onduidelijkheid over de ernst van de storing omdat DSB in eerste instantie op internet geen tekst en uitleg gaf. Woordvoerder Klaas Wilting spreekt achteraf van "een leermoment". "Ons team was zo hard bezig met het oplossen van het probleem, dat vergeten is om een melding op internet te zetten. We hebben gisteren uiteindelijk nog wel een berichtje geplaatst. Maar ik moet ruiterlijk toegeven dat dat veel eerder had gemoeten."

Fout bij systeemupdate

Een verkeerd gelopen systeemupdate zorgde woensdag ochtend voor een storig waardoor betalingsopdrachten forse vertraging opliepen. Saldi op betaalrekeningen werden daardoor niet of met grote vertraging aangevuld. De wachtrij aan vertraagde opdrachten was rond 1 uur 's nachts weggewerkt.

Vergeten te melden op internet

Een Webwereld-lezer attendeerde de redactie woensdag dat er door een DSB-telefoniste ook werd gesproken van een probleem met pinnen. Maar dat was er niet, zegt Wilting nu. "Hoogstens de mensen bij wie het saldo niet bijgewerkt was en gedurende de paar uur van de storing niet konden beschikken over het geld dat op hun rekening was gestort. Voor mensen die bijvoorbeeld in de winkel stonden om een auto te kopen, werd een noodoplossing geregeld."