De rechtszaak zal woensdag worden aangespannen, aldus een woordvoerder van Deutsche Bahn. Maandag zinspeelde de Nederlandse advocaat van Deutsche Bahn, Klaas Bisschop, al op een mogelijke rechtszaak tegen Google. Tijdens een rechtszaak tegen XS4ALL zei hij dat de Duitse Spoorwegen Google hadden aangeschreven met het verzoek om twee links te verwijderen. Steen des aanstoots zijn twee artikelen uit het Duitse tijdschrift Radikal. Hoewel XS4ALL de site van Radikal maandag heeft verwijderd, zijn de twee gewraakte artikelen via de zogeheten 'cache-functie' van Google nog altijd op te vragen. Google maakt een 'kopie' van alle geïndexeerde pagina's. De artikelen – ' Kleine Leitfaden zur behinderung von Bahntransporten aller art' en ' AEG Produktinformation' – bevatten handleidingen voor het onklaar maken van seinkasten en bovenleidingen. Anti-kernenergieactivisten zouden deze informatie gebruiken bij hun protesten tegen het vervoer van kernafval. Maandag bepaalde de Amsterdamse rechter R. Orobio de Castro dat internetaanbieder XS4ALL de twee artikelen uit Radikal onmiddellijk van zijn servers moet verwijderen. Een abonnee van XS4ALL heeft artikelen uit Radikal op zijn site gezet. De rechtszaak zal in Duitsland dienen. Ook AltaVista en Yahoo hebben een brief van Deutsche Bahn gekregen. Zij hebben nog tot vrijdag de tijd om te reageren. Update, 15.00 uur: Onder meer de informatie over de rechtszaak van woensdag is toegevoegd.