Yahoo heeft serieuze problemen na het overgaan op de vernieuwde interface. Vorige week dinsdag gooide de Amerikaanse mailaanbieder zowel zijn uiterlijk als een deel van de functionaliteiten op de schop. Maar de daaropvolgende dagen klagen gebruikers over de hele wereld over bugs, het missen van basisfunctionaliteit en onlogisch geplaatste knoppen, merkt technieuwssite ZDNet op.
Vermiste e-mails
De klachten komen binnen op het gebruikersforum, waar al bijna 4000 posts staan verdeeld over 200 pagina’s. Zo stelt één van de klagers dat de delete-knop in de nieuwe interface “gevaarlijk” dicht naast naam van de verzender staat, waardoor per ongeluk mails worden verwijderd.

Velen missen de tabbladen in het nieuwe design. Andere gebruikers krijgen geen mails meer binnen van gekoppelde maildiensten of zelfs helemaal geen mails meer. Ook duiken er klachten op over opeens verdwenen e-mails.
Net kleiner dan Gmail
Yahoo heeft ongeveer 289 miljoen actieve gebruikers, volgens de gegevens van marktmeter ComScore. Dat is wereldwijd gezien net minder dan Gmail, dat 304 miljoen gebruikers telt. Op Twitter klagen ook Nederlanders over de slecht geïmplementeerde wijzigingen:
Hebben meer mensen problemen met yahoomail na de restyle vanuit #Yahoo? Ik kan niet meer mail uit mijn gekoppelde accounts ontvangen.
— Guiselaine Capella (@guiselaine) October 9, 2013
RIP Yahoo Mail. Werkte prima (meerdere mails tegelijk lezen/schrijven, overzichtelijk, etc) maar na remake alle pro's verdwenen.
— Kasper Dijk (@kasperdijk) October 10, 2013
Yahoo-mail is echt helemaal gek geworden. Hun fantastische TAB-optie zit niet meer in het nieuwe ontwerp. How to get rid of my customers.
— Bart Lindeboom (@bartlindeboom) October 11, 2013
grrrr nieuwe layout #yahoomail , terug naar oude instellingen werkt niet volledig. #balen
— Afra Kortram (@Afrake) October 13, 2013