Wie geen zin heeft in een deurmat bezaaid met papieren foldertjes, maar toch als rechtgeaarde Nederland wil profiteren van alle koopjes, kan sinds kort bij E-folders terecht. Deze jonge Groningse onderneming zet alle reclamefolders van de bekende Nederlandse winkels online. Er is een onderverdeling gemaakt in verschillende rubrieken, zoals elektronica, drogist, telecom en supermarkt. Hieronder staan keurig de meest recente aanbiedingen. Probleem is echter dat E-folders pas met twee ondernemingen afspraken heeft gemaakt: Scapino en Macintosh Retail Group (Piet Klerx, Kwantum, Halfords en Bel Company). Van de andere bedrijven staat vooralsnog alleen de voorpagina online. Robert Brugman, initiatiefnemer van E-folders, stelt in gesprek te zijn met `alle partijen'. Uiteindelijk moeten bedrijven een bedrag betalen per bekeken digitale folder, zo is de bedoeling. Macintosh Retail en Scapino betalen nu nog niet. "Zij hebben onze dienst twee maanden op proef. Ze hebben wel de intentie daarna te gaan betalen", zo zegt Brugman. De twee partners leveren hun folders per pdf aan. De folders van de andere bedrijven kosten Brugman veel meer tijd omdat ze ieder met de hand moeten worden gescand. "Maar ik heb mijn nee/nee-sticker al van mijn brievenbus gehaald. Dat scheelt." Brugman is naar eigen zeggen fulltime bezig met zijn onderneming.