Volgens een helpdeskmedewerker van kabelbedrijf Casema, dat een deel van zijn kabelnetwerk beschikbaar heeft gesteld voor Wanadoo Cable, zijn de problemen ontstaan bij het overzetten van de mailservers. Die verhuizing was nodig omdat Wanadoo sindskort opereert onder de naam Orange.

"Het probleem zit in het overzetten van de nummers van de ene mailserver naar de andere. Bij deze overstap zijn echter ook 700 mailaccounts om onverklaarbare reden afgesloten", aldus de helpdeskmedewerker. De problemen zijn volgens de Casema-medewerker tijdelijk. "Wij moeten nu die afgesloten accounts weer handmatig activeren. Inmiddels hebben we de getroffen klanten een brief gestuurd met tijdelijke mailadressen."

"Het gaat in totaal om 623 adressen", vertelt een woordvoerster van Casema. "Het is allemaal erg vervelend en had niet mogen gebeuren. Waar het feitelijk om gaat is dat klanten niet via het pop-protocol hun mail konden ophalen. Wel konden mensen hun mail per webmail benaderen. Voor alle duidelijkheid: er is geen mail verloren gegaan en de mailboxen bestaan gewoon."

"Verder hebben we gisteren een brief gestuurd met de oplossing voor dit probleem", vervolgt de woordvoerster. "Als mensen voordat ze de brief ontvangen bellen, zullen we ze stap voor stap door het proces helpen om het zo snel mogelijk weer werkend te krijgen."