Yahoo gaat samenwerken met het Chinese e-commercebedrijf Sina. De twee bedrijven zullen halverwege dit jaar een internetveiling starten waar ook producten tegen vaste prijzen gekocht kunnen worden, aldus de Financial Times. Het is niet de eerste keer dat Yahoo in Azië opereert. Het bedrijf is al actief in Hong Kong, Taiwan, Singapore, Korea, India en Japan. De grootste concurrent van Yahoo, eBay, breidt ook zijn belang op de Aziatische markt uit. In december kondigde eBay al aan het Zuid-Koreaanse bedrijf Internet Auction over te nemen. Hiervan had het in 2001 al een meerderheidsbelang gekocht. Ook lanceerde eBay onlangs een nieuwe veiling in Hong Kong. EBay zette zijn eerste stap in China in 2002 toen het een belang van 33 procent kocht in EachNet. Vorig jaar kocht eBay ook de rest van de aandelen. EachNet heeft 3,2 miljoen geregistreerde gebruikers. De Aziatische consumentenmarkt is aantrekkelijk voor eBay en Yahoo omdat alleen in China al 78 miljoen internetgebruikers zijn. Toch kopen Chinezen nog relatief weinig online, aldus Sina-directeur Hurst Lin. Dit komt volgens hem onder meer door een gebrek aan creditcards.