Een Cartier-horloge voor 155 dollar, een handtas van Gucci voor 70 dollar, een Oakley-zonnebril voor $ 19,50: op de site van Fakegifts.com is het allemaal te krijgen. Vervalsingen weliswaar, maar toch. De disclaimer op de site laat aan duidelijkheid niks te wensen over: "De aangeboden producten zijn replica's en vertegenwoordigen niet de echte merkproducten. We pretenderen niet dat de door ons aangeboden producten precies hetzelfde zijn als de echte tegenhangers, of dat er geen verschillen bestaan tussen onze producten en de echte merkartikelen." Desondanks slepen federale openbare aanklagers de makers van de site, Mark Dipadova en Theresa Gayle Ford, voor de rechter van South Carolina. De twee worden beschuldigd van het inbreuk maken op het merkenrecht, samenzwering en het afleggen van valse verklaringen tegenover federale agenten, aldus The Wall Street Journal. Volgens Cartier, de horlogefabrikant die het onderzoek naar de twee vervalsers startte, betreft het de eerste zaak tegen online verkopers van vervalste merkartikelen. De Amerikaanse autoriteiten zouden met deze zaak een voorbeeld willen stellen om zo de toename van de verkoop van vervalsingen via internet tegen te gaan.