Eier praat op dit moment met de curator van SuperWeb over een mogelijke doorstart. Eind april wordt de beslissing genomen of Superweb doorgaat of niet. Het 'nieuwe' Superweb zal zich waarschijnlijk gaan richten op het aanbieden van ADSL. Daartoe onderhandelt Eier op dit moment onder meer met BabyXL. Hij zal zelf voor de financiering zorgen. "Venture capitalists zijn op dit moment niet echt bereidwillig om geld te steken in een internetbedrijf." Het aanbieden van tikkenloos internet, waarmee Superweb bekend werd, ligt volgens Eier niet voor de hand. "Het is onverstandig om opnieuw met een 0800-dienst te komen. Dan zitten we straks weer met enorme schulden." Toen Superweb in december 2000 failliet werd verklaard, had het bedrijf een schuld van tussen de 10 en 12 miljoen gulden. Toch houdt Eier de mogelijkheid om weer tikkenloos internet aan te bieden open. "Omdat ADSL nog niet in het hele land beschikbaar is, willen we best kijken of we niet toch weer een dienst van 50 uur internetten per maand voor een vast bedrag kunnen aanbieden. Op die manier kunnen we klanten buiten de ADSL-gebieden alvast voor onze dienst interesseren." Eier, die al in maart vorig jaar al bij Superweb vertrok, heeft nog meer geleerd van het debacle van de flat-fee provider. "We willen zoveel mogelijk uitbesteden. Er moeten maximaal 8 à 9 man bij Superweb komen te werken. Zaken als een callcenter willen we uitbesteden. Dan zijn we meteen van die ellende af." Volgens Eier werkten er bij Superweb tussen de vijftig en zestig werknemers. Of de nieuwe provider weer SuperWeb zal gaan heten, weet Eier nog niet. "We twijfelen nog. Aan de ene kant is Superweb natuurlijk een besmette naam. Aan de andere kant is Superweb wel bij veel mensen bekend. Sinds we dinsdagavond het domein superweb.nl weer in de lucht hebben gebracht, heb ik alweer 800 mailtjes van mensen gekregen." Superweb had op het moment dat de provider failliet ging, zo'n 25.000 abonnees. Eier onderhandelt nog met de curator of hij deze mensen eventueel kan benaderen over de nieuwe dienst. Veel abonnees zullen met weinig plezier terugdenken aan Superweb. Bij een groep van 3 à 4.000 abonnees werd vlak voor het bekend worden van het faillissement het abonnementsgeld voor drie maanden afgeschreven, in plaats van het bedrag van een maand.

Eerdere relevante berichten:
Onduidelijkheid rond Webgate en flatfee blijft (20 februari 2001)
'Abonnees Superweb krijgen geen geld terug' (20 december 2000)
VobisNET verhuist abonnees naar Wish-NokNok (19 december 2000)
Superweb stopt ermee en vraagt faillissement aan (14 december 2000)
Superweb op de rand van faillissement (12 december 2000)