Dit schrijft The Wall Street Journal. Naar verwachting volgt dinsdag een officiële aankondiging door EMI en Pressplay. EMI is hiermee het eerste label dat zijn muziek zowel via Pressplay als via MusicNet beschikbaar zal stellen. Deze twee vormen momenteel de twee grote kampen voor het online verspreiden van muziek. Achter Pressplay zitten Sony en Vivendi Universal, terwijl AOL Time Warner, Bertelsmann, EMI en RealNetworks geld staken in MusicNet. De `overstap' van EMI is een aardige duw in de rug voor Pressplay. Universal Music Group is `s werelds grootste muziekbedrijf, gevolgd door Sony en EMI. Volgens bronnen van de Amerikaanse zakenkrant zal EMI geen aandeel nemen in Pressplay. "We willen muziekliefhebbers de grootste selectie artiesten aanbieden met de breedste selectie aan technologie", zo stelt topman Jay Samit van EMI Recorded Music tegenover The Wall Street Journal. Zowel Pressplay als MusicNet moeten overigens nog beginnen met hun betaalde diensten. Als alles volgens planning verloopt, zal dat dit jaar gebeuren.