Dit is een van de conclusies uit een studie naar internetgebruik die voor het vierde achtereenvolgende jaar door Which Online is verricht. Vorig jaar noemde 14 procent van de internetters e-mail nog als hun favoriete communicatiemiddel. Dit jaar is dit percentage gedaald tot een schamele vijf procent.Daarentegen geeft tegenwoordig maar liefst 67 procent van de internetters de voorkeur aan direct, fysiek contact. Een jaar geleden was dat nog maar 39 procent. De lol met e-mail begint er vanaf te raken, zo concludeert Which Online."Mailen is niets meer dan een dagelijkse taak geworden in plaats van een plezier", zo zegt een woordvoerder van Which Online tegenover The Guardian. "Mensen hebben het idee dat ze worden gebombardeerd met grote hoeveelheden informatie."Gevraagd naar de belangrijkste reden voor internetgebruik werd `e-mail' vorig jaar nog het vaakst genoemd. Nu is dat `educatie en onderzoek'. Online winkelen wordt slechts door twee procent van de internetters genoemd als favoriete bezigheid.Tot slot blijkt dat de tijd die de gemiddelde Brit online spendeert in een jaar tijd niet is toegenomen. De meeste gebruikers zitten niet meer dan vijf uur per week achter hun internetcomputer.

http://www.which.net/