Booble.com probeert mee te liften op het succes van Google. De zoekmachine beweert de gebruiker niet te manipuleren resultaten met pornografisch materiaal voor te schotelen. De reactie van de gespecialiseerde erotische zoekmachine AskJolene.com, van Nederlandse makelij, liegt er niet om.

De woordvoerder van AskJolene.com vindt Booble.com een lachertje. "Het is tien keer niks. De zoekresultaten zijn erg beperkt. Het is huilen met de pet op", aldus AskJolene.com. "Booble.com heeft alleen even media-exposure dankzij de leuke naam."

AskJolene is sinds een half jaar online. "Het groeit tegen de klippen op. De site heeft zo'n 300.000 bezoekers per dag", meldt de woordvoerder. Toch wordt er geen geld mee verdiend. "We hebben dit ontworpen en doen er geen marketing voor. Het kost ons nu vooral bandbreedte en technologie."

Nu AskJolene.com zoveel bezoekers krijgt, komen er wel steeds meer verzoeken van adverteerders en andere partijen, erkent AskJolene.

Via de site zijn erotische plaatjes en filmpjes op sites te vinden. "Wat bij ons te vinden is, vind je ook gewoon bij Google. Wij hebben ruim een half miljoen documenten met daarop miljoenen plaatjes en honderduizenden filmpjes. Dat zie ik Booble niet nadoen."