In een brief aan gebruikersvereniging [email protected] schrijft Marco de Jong, directeur marketing en sales van Essent, dat de nieuwe internetdienst `binnenkort' het levenslicht zal zien. "Minder snel dan het huidige @Home, maar daar staat dan ook een beduidend lager maandtarief tegenover." "Hiermee denken we een passend alternatief te bieden voor mensen die breedbandinternet - ondanks de voordelen daarvan - toch wat te prijzig vinden", aldus De Jong. Binnenkort komt de kabelaar naar buiten met de specificaties van het product. Verder verdedigt Essent in de brief nogmaals de eerder aangekondigde prijsverhoging voor het huidige product. "Het opzetten en instandhouden van de dienst kost simpelweg meer dan er op dit moment aan opbrengsten binnenkomt. Dat heeft alles te maken met de noodzakelijke hoge investeringen in het kabelnet, de IT-infrastructuur en het service-apparaat." Om @Home financieel tot een succes te maken, is een prijsverhoging nodig, stelt Essent. Overigens klagen gebruikers van @Home al tijden over de kwaliteit van de mailserver. Maandag was deze zelfs vanaf het begin van de avond totaal onbereikbaar, zo blijkt uit mededelingen van de gebruikersgroep.