De laatste nieuwe dienst op Expedia.com is 'Flight Price Matcher'. De consument die op zoek is naar goedkope vliegtickets kan hiermee tijd en geld besparen, zo is het idee van de Microsoft-dochter. Op de site kan je namelijk aangeven hoeveel je maximaal voor een ticket wil uitgeven, en de Expedia-robot zoekt dan of dat kan. Dat komt bekend voor en dat is het ook. Het idee is namelijk afkomstig van concurrent Priceline.com. Dit bedrijf was het eerste dat kwam met de nieuwe manier voor het verkopen van hotelkamers, autoverhuur en vliegtickets. Expedia volgde enkele maanden terug met het 'Noem uw prijs'-concept voor hotelkamers. Priceline reageerde hierop met een rechtszaak, Expedia zou patenten hebben geschonden (zie nieuws van 14 oktober). Deze zaak loopt nog. Analisten betwijfelen of Priceline sterk genoeg staat omdat het bedrijf de rechter niet heeft gevraagd Microsoft een voorlopig verbod op te leggen. Expedia schuwt de strijd in ieder geval niet, gezien de toevoeging van vliegtickets aan het 'Noem uw prijs'-systeem. Volgens Expedia verschilt haar systeem op enkele punten van dat van Priceline. Zo zou de consument niet het bedrag hoeven te betalen dat hij op de site heeft aangegeven als blijkt dat er ook een goedkopere ticket voor handen is. Hij betaalt dan het lage tarief. Tegenover de Wall Street Journal stelde een woordvoerder van Priceline dat er nog wordt bekeken of de laatste dienst van Expedia inbreuk maakt op patenten. Als dat het geval is, zal Priceline niet aarzelen Microsoft andermaal voor de rechter te slepen.