Vanwege de slechte economische vooruitzichten in de muziek en online reclamemarkt ziet de online concertzender zich genoodzaakt om er mee op te houden. Het Amsterdamse initiatief toonde jarenlang popconcerten, voornamelijk opgenomen in Paradiso en later ook op andere podia.

Fabchannel viel diverse malen in de prijzen, zoals een Webby in 2006. Vorig jaar haalde het door een overeenkomst met Universal Music de eerste grote platenlabel aan boord. Maar daar bleef het bij qua majors. De anderen majors, Sony BMG, EMI en Warner hielden de boot af waardoor het bereik van site onvoldoende groeide.

Nog 1 week

"Een groot deel van de platenmaatschappijen staat ons nog steeds niet toe hun artiesten op te nemen. Hierdoor kunnen we niet bieden wat we nodig hebben om Fabchannel in leven te houden", stelt Justin Kniest, ceo van Fabchannel vast. "Tegelijkertijd is de online advertentie en sponsormarkt onder grote druk komen te staan door teruglopende budgetten van adverteerders en sponsors."

Gebruikers kunnen nog één week genieten van de concertuitzendingen. Kniest: "Vrijdag 13 maart trekken wij met pijn in ons hart de stekker uit het online archief. Geniet tot die tijd van je favoriete concerten en, wie weet, tot ooit!"