Bing gaat met de hulp van Facebook resultaten leveren die zijn gebaseerd op informatie over de gebruiker en zijn vrienden die de zoekmachine verkrijgt via het sociale netwerk. Microsoft stelt dat bijvoorbeeld het zoeken naar een nieuwe film via de zoekmachine zelden een gewenst resultaat oplevert. Via "instant personalisatie" zal Bing door de koppeling met Facebook de smaak van iemands vrienden analyseren en zo een meer toegesneden filmresultaat suggereren.

Opt-out

De nieuwe functionaliteit wordt vanaf afgelopen woensdag uitgerold. Gebruikers krijgen in Bing een klein bericht waarin de nieuwe feature wordt uitgelegd en kunnen vervolgens een opt-out knop gebruiken, standaard staat de integratie dus aan. Gebruikers moeten ingelogd zijn bij Facebook wil Bing gebruik kunnen maken van de profielinformatie.

Met deze stap wil Microsoft het hoofd bieden aan Google. De zoekmachinegigant trekt sinds eind 2009 met Social Search data binnen uit sociale netwerken als Twitter en Facebook die gekoppeld zijn aan het Google-profiel van de gebruiker. Sinds afgelopen augustus scheidt Google ook realtime en normale zoekresultaten, ook die resultaten zijn gebaseerd op Twitter en Facebook.