Europese sociale startups kunnen ondersteuning krijgen van de sociale netwerkreus. Het gaat niet zozeer om geld, maar eerder om ondersteuning waarmee startups zich sneller kunnen ontwikkelen. "Seedcamp startups krijgen technische-, design- en productondersteuning plus toegang tot bèta-producten en programma's van Facebook in een zeer vroeg stadium", verduidelijkt Seedcamp de deal met Facebook.

Al gericht op Facebook

Volgens de micro-investeerder maken veel bedrijven uit hun portfolio al gebruik van verschillende Facebook-diensten. Ondersteuning door werknemers van Facebook is dan ook zeer welkom. Daarnaast kunnen de startups voorblijven op de concurrentie door eerder te weten waar de sociale netwerkreus op broedt.

Seedcamp wijst er verder op dat Facebook steeds belangrijker wordt voor startups. Het sociale netwerk wordt vooral gebruikt voor het verspreiden van nieuwe diensten, het vinden van leden voor de diensten en het verspreiden van informatie.

Indirect ook cash naar de startups

Indirect pompt Facebook ook geld in de startups door Seedcamp te sponsoren. Hoveel geld een Platinum Seedcamp Founder Sponsor, zoals Facebook is, bijdraagt werd niet bekend gemaakt.

Seedcamp biedt startups drie maanden begeleiding en 50.000 euro startupkapitaal. In ruil daarvoor krijgt het een aandeel van 8 tot 10 procent. ook organiseert Seedcamp veel evenementen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië.