De World Intellectual Property Organization (WIPO), het orgaan van de VN dat zich met domeinkaping bezighoudt, heeft bepaald dat de familie recht heeft op het domein. De familie is verenigd in de organisatie Experience Hendrix. Deze in 1995 opgerichte organisatie heeft vrijwel alle naam-, beeld- en muziekrechten met betrekking tot Jimi Hendrix.

Experience Hendrix draait al een officiële site op het adres jimi-hendrix.com. Het meer voor de hand liggende jimihendrix.com (zonder streepje) was in handen van ene Denny Hamerton uit Florida. De domeinkaper was zo slim geweest om het adres namens de 'Jimi Hendrix Fanclub' te registreren.

Maar volgens de rechter was er geen sprake van dat de site ook daadwerkelijk als een fansite werd geëxploiteerd. De rechter werd bij die beslissing een handje geholpen door belastend materiaal dat Experience Hendrix aandroeg.

De organisatie toonde aan dat Hammerton in het verleden al domeinnamen als mickjagger.com, paulmccartney.com en elvispresley.net had geprobeerd te verkopen. Verder kon Experience Hendrix een uitdraai van een site overleggen waarop jimihendrix.com voor een miljoen dollar te koop werd aangeboden.

Hammerton moet het domein nu afstaan. De adressen mickjagger.com, paulmccartney.com en rodstewart.com heeft hij overigens nog steeds in handen. Vanaf de sites wordt onmiddellijk gewaarschuwd dat de bewuste artiesten niets met de domeinen te maken hebben. Hammerton gebruikt de adressen om de wereld van zijn visie op de domeinenkwestie op de hoogte te stellen.

De WIPO beslist vrijwel wekelijks over talloze domeinkapingskwesties. Zo wonnen deze week ook Time Warner en EMI, die in januari fuseerden, de zaak waarin zij onder meer de domeinnamen emiwarner.net, emiwarner.org, emiwarner.com claimden. Fotografieconcern Fuji won de zaak om fuji.com van een uitgever die eveneens Fuji heet, Hitachi kreeg hitachi2000.net toegewezen en BIC won haar zaak om de domeinnamen tippex.com en tipp-ex.com.