De studio's denken dat consumenten dol zijn op het bonusmateriaal. Die zouden bij DVD's van dezelfde speelfilm bijna altijd voor het schijfje met de meeste extra's te kiezen. De maatschappijen hebben hard gewerkt om de schijfjes voor kerst klaar te krijgen. Analisten verwachten deze weken een explosie in de verkoop van DVD's en DVD-spelers. Volgens The Nando Times bezitten momenteel 20 miljoen Amerikaanse gezinnen een DVD-speler. Dat aantal zou rond kerst met 25 procent toenemen. Het gevecht om de langste DVD is in volle gang. Zo bracht Disney een dubbele DVD van de klassieker Sneeuwwitje op de markt: een tekenfilm van 83 minuten met 8 uur extra materiaal. Bij concurrent DreamWorks moeten ze daar hard om lachen. De DVD-versie van kaskraker Shrek telt 11 uur. Maar Fox lijkt met de eer te strijken. Wie de DVD van Planet of the Apes aanschaft, kan in 13 uur werkelijk alles over de film te weten komen. De twee schijfjes bevatten de originele versie (2 uur), een variant met commentaar van regisseur Tim Burton (2 uur) en één met ander commentaar (2 uur). Plus 7 uur lang extra materiaal, waaronder beelden uit iedere mogelijke hoek en met verschillend geluid.