Alle 370.000 werknemers in de Verenigde Staten krijgen een PC van Hewlett Packard met 500 MHz Intel Celeron-processor, 64 MB RAM, 4.3 GB harde schijf, CD-ROM-speler, 15 inch monitor, luidsprekers en een inkjetprinter. Bovendien kunnen de Ford-employees een internetabonnement nemen bij UUNet, voor het gereduceerde tarief van vijf dollar per maand. Jac Nasser, CEO van Ford, krijgt nu de gelegenheid om met zijn werknemers te communiceren via internet. Nu verstuurt Nasser eenmaal per week nieuwsbrief per e-mail. Ford-portaal Naast de PC-actie kondigde Ford ook aan een eigen portalsite te gaan bouwen. Werknemers van de autofabrikant gaan zelf aan de inhoud bijdragen. Het maken van een portal door bedrijven heeft vooral de laatste twee jaar een grote vlucht genomen, meldt onderzoeksbureau Delphi. Uit een onderzoek onder 300 grote bedrijven bleek 55 procent een portal te hebben. Een kwart heeft plannen er binnen twee jaar een te beginnen. Webportals zijn kostenbesparend voor bedrijven. Ze bieden informatie en diensten die eerst door mensen afgehandeld moesten worden.Eerdere relevante berichten: Ford en General Motors strijden om online markt (21 januari 2000) Ford en Yahoo vormen online alliantie (10 januari 2000)