Ford en Yahoo bouwen aan een site waar Ford-rijders gebruik kunnen maken van diensten als herinneringen aan een grote beurt en verslagen van onderhoud aan hun auto. Bezoekers van het Yahoo AutoChannel krijgen, na het invullen van een vragenlijst over hun auto (Ford, Mazda, Jaguar of Volvo) toegang tot chats en message boards. Ford gaat met banners adverteren op sites van Yahoo. Uiteindelijk krijgen bezitters van een Ford toegang tot internet in hun auto. In 2001 moeten de Lincoln- en Focus-modellen klaar zijn voor internet, aldus president Jeff Mallett van Yahoo tegen MSNBC. Ford-rijders kunnen dan in de auto informatie opvragen die door Yahoo geleverd wordt. De samenwerking tussen Ford en Yahoo is niet de enige. Door een samenwerking met General Motors (GM) kunnen de 20 miljoen klanten van America Online binnenkort op het Auto Channel auto's en vrachtwagens van GM bestellen. Afhalen moet wel bij de 'gewone' dealer. Ook GM gaat haar wagens uitrusten met internet. Volgens het bedrijf moet de eerste Cadillac Seville met internet-mogelijkheden later dit jaar de fabriek verlaten.