Forrester Research velt een vernietigend oordeel over de internetprestaties van het gros van de Europese mediabedrijven. Willen ze in de race blijven en niet worden overvleugeld door hun Amerikaanse collega's, dan zullen ze hun beleid moeten aanpassen. Forrester is niet te beroerd enkele aanbevelingen te doen. Zo zouden mediabedrijven moeten proberen niet meer dan de helft van hun online omzet uit advertenties te halen. Na het eerste jaar van het bestaan van een site zou dit doel moeten zijn bereikt. Verder moet de redactionele content van sites dynamischer en actueler worden gemaakt. Dit is de beste manier om veel bezoekers en dus adverteerders te trekken. Verhalen moeten sneller worden gepubliceerd, zo vervolgt Forrester. Binnen een uur moet een verhaal de gang hebben gemaakt van kladversie naar netpublicatie. Hierbij moet meer gebruik worden gemaakt van freelancers. Een goed geschreven actueel verhaal is echter niet genoeg. Deze moeten worden verluchtigd met videoclips, relevante links en forums. Tot slot is het volgens de researchfirma wenselijk als bedrijven een aparte eenheid van hun online activiteiten maken.