Over de eerste drie kwartalen van 2003 kwam de omzet uit op 27,1 miljoen euro, een stijging van bijna 20 procent ten opzichte van de eerste negen maanden van 2002. De cijfers zijn afkomstig van IAB Nederland, dat met zijn twaalf grootste exploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen in kaart heeft gebracht. Deze twaalf partijen (MSN, Adlink, IP, Tiscali, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, Ilse, Wegener Multimedia en IDG) vertegenwoordigen de omzet van ruim tweehonderd websites in Nederland IAB Nederland-directeur Igor Beuker is verheugd over de cijfers en noemt de stijging van 20 procent `meer dan goed'. De gegevens over het vierde kwartaal moeten overigens nog gerapporteerd worden. De omzet zal in ieder geval hoger uitpakken dan de ruim negen miljoen euro van het derde kwartaal. Sinds het absolute dieptepunt begin 2002 laat de online advertentiemarkt een gestage groei zien. Het meeste geld wordt nog altijd binnengehaald via banners en skyscrapers: 53 procent. Advertorials zijn goed voor 18 procent, pop-ups, rich media en beeldvullende interstitials voor 14 procent en sponsoring voor 12 procent. Het adverteren via e-mail is marginaal: 1 procent. Hier is echter volgens IAB sprake van een vertekend beeld omdat enkele e-mailpartijen nog geen data aanleveren. Hetzelfde geldt voor zoekmachines.