Dat heeft het bedrijf maandagochtend voorbeurs bekendgemaakt. De nettowinst bedroeg in de zes maanden eindigend op 30 september 55,1 miljoen euro, 56 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar toen de winst 35,4 miljoen euro bedroeg. De winst per aandeel was 18 eurocent, in vergelijking met 11 eurocent vorig jaar. De omzet steeg met 16 procent van 555,7 miljoen euro naar 645,5 miljoen euro. De winst voor afschrijvingen, belastingen en rente (ebitda) bedroeg 200,1 miljoen euro, eveneens 56 procent hoger dan vorig jaar. Het aantal klanten van Libertel steeg met 8 procent, van 3,0 miljoen naar 3,2 miljoen. Het aantal mensen met een abonnement steeg met 20 procent, het aantal prepaidklanten nam met 3 procent toe. Libertel heeft nu 1,1 miljoen abonnees en 2,1 miljoen klanten met een prepaid telefoon. De gemiddelde opbrengst per gebruiker steeg in de eerste helft van het gebroken boekjaar met 4,5 procent naar 31,10 euro. Volgens Libertel wordt de toegenomen opbrengst verklaard door de relatief sterke toename van het aantal klanten met een abonnement (in plaats van een prepaid toestel) en door het toegenomen aantal belminuten van mensen met een abonnement. Voor het hele boekjaar blijft Libertel 'positief', al houdt het bedrijf wel wat slagen om de arm. "Het is onduidelijk in hoeverre de uitgaven aan mobiele telefonie beïnvloed kunnen worden door een lagere economische groei." Om half twee noteerde het aandeel Libertel 5 eurocent hoger op 8,55.