De problemen op forums.oracle.com ontstonden na een upgrade naar Jive 5.5, wat zaken als het ratingsysteem moest verbeteren, en functies als tagging toevoegt. Maar sindsdien worden gebruikers geplaagd door lange laadtijden en het te pas en te onpas onbereikbaar zijn van de sites. Voor veel gebruikers is het forum de eerste plek om oplossingen te vinden voor problemen met hun Oracle-software.

Het bedrijf meldt via een foutbericht op de website dat het hard bezig is de problemen op te lossen, maar daarin is het bedrijf nog niet geslaagd. Wel zou er langzamerhand verbeteringen in de beschikbaarheid zijn geweest: van 7 procent vorige week maandag tot 80 procent op woensdag, zo meldt het hoofd van de Oracle Technology Network, Justin Kestelyn, afgelopen donderdag.

"Maar de uptime is uiteraard nog lang niet wat het moet zijn; voor veel mensen zijn de fora van bedrijfskritisch belang, dat zijn ze voor Oracle ook, en ik ben blij dat velen de dienst ook zo zien", schrijft Kestelyn op zijn blog. Toch verdedigt hij de beslissing dat de update ondanks de problemen is gehandhaafd. "Sommigen zijn het hier niet mee eens (en lieten dat ook blijken), maar ik ben totnogtoe blij dat we deze keus hebben gemaakt." Hij sluit echter niet uit dat Oracle het in de toekomst anders zou aanpakken. Over een mogelijke rollback houdt Kestelyn zich ook op de vlakte.

De redactie van Techworld heeft op dag van schrijven met wisselend succes toegang tot de website. Bron: Techworld