Flickr heeft opnieuw een redesign gekregen naar een modern zwart 'clean' design. Eigenaar Yahoo testte de afgelopen maanden al volop met het nieuwe uiterlijk. Wat sommige gebruikers tot een protestfoto dreef en een enkele zelfs om 8 december uit te roepen tot Flickr Black Day. De protesten ten spijt, Flickr ziet er vandaag de dag totaal anders uit.

Yahoo zegt goed geluisterd te hebben naar zijn bèta-testers. In het redesign zijn alle comments, cameradetails en bijschriften verplaatst naar een balk aan de rechterzijde van de pagina. Deze is naar wens te verbergen door een foto te maximaliseren. Ook onder de motorkap heeft het bedrijf gewerkt aan een sneller werkende site, schrijft productmanager Satish Mummareddy in een blogpost.

1 terabyte gratis

Het tien jaar oude Flickr heeft ondanks veel concurrentie wereldwijd nog altijd 300 miljoen gebruikers. Ter vergelijking: de populaire fotodienst Instagram van Facebook heeft nu 200 miljoen gebruikers. In de strijd om de gebruiker gaf Yahoo vorig jaar iedereen 1 terabyte aan gratis opslagruimte voor foto's op volledige resolutie.